· OBSAH NA PRVNÍM MÍSTĚ
Obchodníci a marketingoví specialisté tvrdí, že obal produktu je to, co ho prodává. Takový přístup však zcela neplatí pro případ webových stránek. Pravděpodobně to budete znát i ze své zkušenosti. Na některé stránky rozhodně nechodíte proto, abyste obdivovali grafické umění grafika dané firmy, ale spíše proto, že hledáte informace či odpovědi na otázky, které si v souvislosti s hledáním potřebujete zodpovědět!
Podle specialistů na webové stránky je nejdůležitějším indikátorem budoucího úspěchu KVALITNÍ OBSAH WEBU.
Proto se hned na počátku, když se chystáte vytvářet vlastní stránky, musíte zamyslet nad tím, jaké informace budete klientům předkládat a jaký obsah bude mít váš web? Pokud již stránky máte, podívejte se na ně pohledem cizího člověka. Máte dostupné informace, které klienti potřebují schroustat?
· MENŠÍ VÁHU MÁ VIZUÁLNÍ PODOBA
I když, jak už bylo zmíněno, frčí krásné a sexy webu, nakonec se vždy ukáže, že nejúspěšnějšími jsou weby, kde jsou informace, které právě klienti, zákazníci či prostě jen lidé, kteří brouzdají internetem, hledají.
Není pravdu, že krásné stránky mají lepší přínos pro obchodníka než ty, které nejsou zase až tak graficky dokonalé, za to mají ale to, co klienti potřebují. Třeba přinesou jednoduchý nákup na e-shopu či snadnou rezervaci služby.
Grafický vzhled tedy na úspěch stránek nemá přímý vliv, protože opravdu nezáleží tolik na vizuálním zpracování, ale na obsahu a na tom, jak samotná prezentace stránek pomůže k dobré orientaci klienta.
Zdá se, že tedy je potřeba se postarat o to, aby vám grafik vytvořil návrh estetického vzhledu, abyste měli správně sepsané texty a představu o tom, co komu nabízíte a jak to děláte a v neposlední řadě ale, je potřeba se obrátit na WEBDESIGNÉRA, který už dá dohromady tyto věci a zařídí, aby grafické efekty nepřebily opravdu důležitý obsah.
ČÍM TEDY ZAJISTIT ÚSPĚCH WEBU?
1. PPC systémy
I když budete mít krásně vytvořené stránky, není zaručeno a v podstatě je nemožné, že vás hned vyhledá stovka lidí a začnou nakupovat právě u vás. Web se ve výsledcích vyhledávačů může objevit třeba až za delší dobu, než je měsíc a na první místa se můžete dostat třeba až za rok. Proto je potřeba nejprve využívat PPC systémy a s nimi nastavit reklamu, abyste vůbec potenciální zákazníky na web dostali.
2. OPTIMALIZACE
Toto je část, kterou velká řádka majitelů webových stránek zapomíná, ale je obrovsky důležitá. Díky SEO optimalizaci získáte kvalitní obsah pro svůj web, a hlavně velkou řádku kvalitních zpětných odkazů, které vám také pomůžou web posunout ve vyhledávačích zase o něco výš. Je potřeba se také svěřit do rukou odborníků, kteří vám pomůžou udělat všechno, co je potřeba.